Top 10 carti fantasy – cele mai frumoase carti fantastice scrise vreodata

Aceste carti au schimbat viata a sute de milioane de oameni. I-au facut sa viseze. Cele mai bune carti de fantasy scrise vreodata s-au vandut in sute de milioane de exemplare, au generat filme extrem de frumoase si au adus la viata proiecte aparent imposibile. Iata topul celor mai bune carti fantasy scrise vreodata, intr-un sumar oarecum subiectiv:

1. J.R Tolkien – “Stapanul inelelor – Intoarcerea regelui” (“Lord of the Rings – Return of the King”)
Totul este sa ai rabdare sa ajungi la sfarsitul primei parti a trilogiei, si de acolo Tolkien te va purta departe departe… Ultima parte a trilogiei “Stapanul inelelor” a dat nastere unui film si mai cunoscut. Totusi, cartea nu se compara cu filmul, este net superioara. V-o recomand cu placere.

2. George RR Martin – “Jocul tronurilor” (“A Game Of Thrones”)
Daca Tolkien este stapanul incontestabil al povestilor pentru copiii din noi, George RR Martin, un autor de science fiction convertit la fantasy la batranete, este maestrul intrigilor si al rasturnarilor de situatie. Paradoxal, seria “Cantec de gheata si de foc” (“Song of Ice and Fire”) are doar putine elemente fantasy, insa scriitura este remarcabila. O lume intreaga se desfasoara in fata ta iar personajele nu contenesc sa te uimeasca. Daca vrei un tratament regal si o lectura care da dependenta, citeste-l pe Martin.

3. Susanna Clarke – “Jonathan Strange si Mr. Norrell”
Nu e vorba despre faptul ca romanul de debut al acestei autoare engleze respira o atmosfera de basm aproape reala. Nici ca ea reuseste sa creeze o istorie alternativa in care magia si spiridusii sunt atat de aproape, incat poti sa treci usor prin zidul realitatii si sa ramai acolo. “Jonathan Strange si Mr. Norrell” este un roman fenomenal, care fie iti place, fie nu. Nu exista cale de mijloc. Si intr-o lume in care magia este uitat si apoi regasita prin intermediul talentului (Jonathan Strange) sau al eruditiei (Mr. Norrell), intr-o lume in care cineva este gata sa innebuneasca constient pentru a-si aduce inapoi sotia de dincolo, nimic nu este asa cum apre. Nici macar razboiul Angliei cu Napoleon… O carte magistrala in cel mai autnetic stil englezesc.

4. Robert Jordan – “Roata timpului” (“The Wheel of Time”)
Istoria se repeta mereu si ciclurile apar si dispar. Cu toate astea, oamenii invata greu, iar cand roata timpului se invarte din nou, cu greu isi mai aminteste cineva ce este de facut cand intunericul se apropie… Robert Jordan este probabil cel mai nedreptatit autor de fantasy al tuturor timpurilor, pentru ca a scris o serie de carti magistrala fara ca ea sa fie la fel de cunoscuta ca altele… Asa ca enjoy.

5. Ursula K. Le Guinn – “Un vrajitor din Terramare” (“A Wizard of Earthsea”)
O alta autoare de sf super-cunoscuta si premiata care s-a convertit (din anii ’70 deja) la fantasy. “Un vrajitor din Terramare” este o carte despre initiere (un fel de bildungsroman), despre adolescenta si despre cum copiii nostri isi gasesc singuri drumul prin lume. Cartea este lectura obligatorie in liceele americane si a creat o intreaga lume descrisa cu simplitate si profunzime contextuala. O mica bijuterie.

6. Neil Gaiman – “Zei americani” (“American Gods”)
Tehnic vorbind, “Zei americani” este o carte sf (dealtfel a si fost receptata si premiata ca atare). Dar numai tehnic vorbind, pentru ca o carte unde zeii isi trag puterea din credintele oamenilor si unde vrajile se inrudesc destul de tare cu tehnologia suna foarte fantasy. Este o carte atat de cool, incat o citesti pe nerasuflate. Si personajele ei, desprinse din legendele lumii si aduse direct pe scena zilei de azi, sunt profunde si serioase. Poate prea serioase, de aia se si ajunge la un razboi intre zei…

7. J.K. Rowling – “Harry Potter si piatra filosofala” ( Harry Potter and the Philosopher’s Stone (Book 1))
Chiar va intrebati unde este nu? Ei bine, iat-o. Nu este cea mai buna (discutabil), insa este cu siguranta una dintre cele mai bune carti de fantasy scrise vreodata. Si a revolutionat genul acesta de carte, in sensul ca l-a facut accesibil. Cu totii ne-am simtit inca o data copii traind aventurile tanarului talentat numit Harry Potter si ale prietenilor sai. Iar scoala de magie este un concept fantastic… din nou englezesc.

8. Terry Pratchett – “Culoarea magiei” (“The Colour of Magic”)
Daca nu ar fi existat Terry Pratchett si romanele sale, as fi pierdut unele dintre cele mai bune si mai amuzante momente din viata. Seria Lumea Disc l-a facut celebru in toata lumea si n-ar trebui sa lipseasca din nici-o biblioteca respectabila. Aventurile personajelor din Lumea Disc frizeaza cand ridicolul, cand absurdul. Si nimei nu poate dovedi ca vrajitorul Vanturache este prost sau se preface, din moment ce aduce la exasperare Moartea, vrajitoarele arse pe rug in Turin, Bagajul miriapod cu dinti si o gramada de alte personaje neobisnuite.

9. Roger Zelazny – “Cronicile din Amber” (“The Amber Chronicles”)
Roger Zelazny are de fapt doua carti extraordinare care ar trebui mentionate aici – “Domn al luminii”(“Lord of the Light”), despre o ultima intoarcere a lui Budha pe pamant pentru a infrunta zeii hindu, si “Cronicile din Amber”. Ultima este de fapt o mini serie care se citeste extrem de usor si care are drept tema clasica intoarcere a fratelui vitreg la putere… pentru a lupta contra raului. Nimic neobisnuit, numai ca Amber este un fel de Olimp al zeilor moderni, de unde se zeii vin pe Pamant ca sa se amuze sau sa se rataceasca. O carte extraordinara, aproape cinematografica, ce a rascolit la vremea eigenul fantasy.

10. Philip Pullman- “Luminile nordului – Materii intunecate” (“His Dark Materials”)
O carte foarte ciudata si foarte interesanta, daca ma intrebati pe mine. Fiecare dintre noiare in aceasta lume un alter ego sufletesc sub intruparea unui animal. Daca ucizi sufletul, copilul din tine moare si te transformi intr-o persoana insensibila… Iar cand lumea este pe calesa se schimbe sub umbra unui experiment care ar separa definitiv copiii de alter ego-urile lor, e clar ca trebuie sa apara niste eroi care sa o salveze, nu-i asa?

Best ever written fantasy books
top 10 fantasy books of all times

Stay with us on other sites:

2 thoughts on “Top 10 carti fantasy – cele mai frumoase carti fantastice scrise vreodata

1. Imi place acest top al celor mai bune carti fantasy. Include multe din preferintele mele. Eu as trece pe primul loc seria Roata Timpului a lui Jordan, la egalitate cu LOTR. Pentru mine acolo e lupta pentru suprematie!

• Buna ziua domnule, inca nu am citit seria in cauza dar stiu ca este faimoasa. Multumim pentru adaugire, poate il refacem candva?